بهترین تخت بستری بیمارستانی برای مراقبت در منزل کدام است؟۱۴۰۱

تخت بیمارستانی برای خانه :

 بسیاری از افراد  به چیزی بیش از خرید تخت بیمارستانی نیاز دارند. آن وقت است که باید به آنها تخت بیمارستان داده شود. مردم معمولاً تخت‌های بیمارستانی را برای استفاده در منزل برای اعضای خانواده مریض، افراد سالمند یا ناتوان خریداری می‌کنند. به آنها تخت های بیمارستانی می گویند زیرا تمام ویژگی های تخت های موجود در یک مرکز پزشکی را دارند. تخت‌های بیمارستانی همان راحتی را در خانه برای کسانی که نیاز به تخت‌های سنتی دارند، فراهم می‌کند.

استفاده از تخت بستری بیمارستانی به دلیل افزایش تعداد افراد معلول یا سالخورده که در خانه زندگی می کنند و توسط اعضای خانواده مراقبت می شوند، رو به افزایش بوده است. این کار برای جلوگیری از هزینه یک مراقب حرفه ای یا مرکز انجام می شود. افراد آسیب دیده نیز گاهی به تخت های بیمارستانی نیاز دارند، به ویژه در موارد شکستگی لگن یا پا. تخت‌های بیمارستانی گران‌تر از تخت‌های معمولی هستند، به همین دلیل بسیاری از افراد به جای خرید تخت، اجاره تخت بیمارستانی را انتخاب می‌کنند. اما هنگامی که دیگر به تخت نیاز ندارید، می توانید آن را دوباره بفروشید یا به کسی که به آن نیاز دارد اهدا کنید. تخت های بیمارستانی اجاره ای برای کسانی که برای مدت کوتاهی به آن نیاز دارند بهترین است. اگر نیاز طولانی مدت دارید، خرید تخت مقرون به صرفه تر است.

تخت های بیمارستانی به صورت مناسب  طراحی شده اند. آنها از فلز و پلاستیک (ABS و فایبرگلاس) ساخته شده اند. بنابراین، برای شستشوی آسان، چه الکتریکی و چه مکانیکی، کاملا ضد آب هستند. از طرفی قیمت تخت بیمارستانی برای منزل چرخ ها برای جابجایی و حمل آسان نصب شده اند. وقتی بیمارستان شلوغ است می توانند از گذرگاه های باریک عبور کنند. تخت ها برای ایجاد زوایای متغیر و خمیدگی انعطاف پذیر هستند.  

  تخت های بیمارستانی باید بر اساس استانداردهای بین المللی با پارامترهای بررسی شده طراحی و تولید  شوند. آنها می توانند مکانیکی و الکتریکی نیز باشند. در تخت‌های مکانیکی، پرستاران باید قسمت‌های مختلف تخت‌ها را تعویض، تعمیر یا تنظیم کنند. اما در برق، الکتروموتورها و جک های هیدرولیک این عملکردها را ارائه خواهند کرد.

یک فرد بیمار بیش از یک فرد سالم نیاز به خواب و استراحت دارد تا یک تخت خواب خوب بتواند روند درمان را تحت تاثیر قرار دهد و تسهیل کند. به همین دلیل تخت بیمارستان نقش بی نظیر و پررنگی در مراقبت از بیمار دارد. فردی که دچار بیماری یا جراحی شدید است باید تمام روز و شب را در رختخواب بماند. تمامی تخت های بیمارستانی با توجه به ارگونومی بدن انسان طراحی شده اند تا از بیماری های دیگر مانند زخم بستر که به دلیل خواب طولانی مدت ایجاد می شوند، جلوگیری کنند. برای رفع این مشکل و پیشگیری از این بیماری ها می توان تشک های مواج را روی تخت ها نصب کرد. گزینه ها و امکانات به روز زیادی برای اضافه شدن به تخت های بیمارستانی و لوکس ساختن آنها وجود دارد. مکانیزم ماساژور، نور شب، باتری پشتیبان و طراحی چوبی از جمله این موارد هستند.

اگر قصد خرید تخت بیمارستانی را دارید در این پست به شما در انتخاب تخت مناسب کمک می کنیم.

انواع تخت بیمارستانی :

ویژگی مشترک همه تخت های بیمارستانی قابلیت تنظیم است. بر این اساس تعدادی از انواع تخت بیمارستانی موجود است. هر کدام گزینه های تنظیم و ویژگی ها و قیمت های متفاوتی دارند. در اینجا ما در مورد انواع تخت بیمارستانی که امروزه موجود است صحبت می کنیم.

تخت های بیمارستانی از نظر نوع، عملکرد و کاربرد متفاوت هستند. دسته اول مکانیکی، الکتریکی و نیمه الکتریکی است. قطعات و فولرها در بسترهای مکانیکی توسط یک اهرم و دستگیره ثابت می شوند. پرستاران باید اهرم‌ها را بکشند و دسته‌ها را مطابق با بدن و موقعیت بیمار بچرخانند تا با عملکرد مناسب باشد. در تخت های برقی تمامی این مقاطع توسط الکتروموتور و جک های هیدرولیک تنظیم می شوند. به این ترتیب خود بیماران می توانند موقعیت خود و وضعیت هر قسمت را تغییر دهند.

در تخت های نیمه برقی، هر دو مکانیکی و الکتریکی برای برخی عملکردها ترکیب می شوند. در این مدل، برخی از بخش ها فقط توسط دسته ها ثابت می شوند و الکتروموتورها می توانند برخی دیگر را تنظیم کنند. یکی دیگر از عوامل طبقه بندی این تخت ها، کاربری آنهاست. مشکلات حرکتی برای افرادی که ضایعه یا جراحی داشته اند یک چالش مهم است، بنابراین برخی از تخت ها برای اهداف مشخص طراحی و بهینه شده اند. ما تخت ICU/CCU، تخت زایمان، تخت زنان، تخت معاینه، CPR و تخت ریکاوری و تخت بستری داریم. آنها از نظر سازگاری متفاوت هستند. به عنوان مثال، برخی از آنها را می توان برای اسکن اشعه ایکس استفاده کرد، یا دارای نگهدارنده پایه IV، نگهدارنده های کششی، نگه دارنده بطری قفسه سینه، نگهدارنده کیسه ادرار، نگهدارنده قاب ارتوپدی و غیره هستند.

فاکتور مهم زیر در دسته بندی تخت های بیمارستانی کارکرد آنهاست. تخت بیمار می توانند بدن، پاها و پشت شما را بالا و پایین ببرند. آنها همچنین می توانند  حالت سرازیری و سربالایی  بخود بگیرند. برخی از تخت ها برای نوزادان و کودکان سازماندهی شده است. آنها برای مادرانی که به بچه های خود غذا می دهند راحت هستند.

تخت بیمارستانی برقی :

این نوع تخت بیمارستانی کاملاً برقی است و معمولاً با یک ریموت عرضه می شوند. به کمک ریموت کنترل می توان ارتفاع کل تخت یا قسمت های مختلف آن را تنظیم کرد. بیشتر تخت‌ها دکمه‌هایی روی اندازه تخت دارند تا در صورت کار نکردن ریموت با کنترل از راه دور، خود بیمار می تواند تخت را تنظیم کند. در صورتی که مراقبین نخواهند بیمار از کنترل از راه دور برای مانور تخت استفاده کند، می توان از ریموت استفاده کرد و فقط از دکمه های کنار تخت استفاده کرد. دکمه ها فقط توسط فردی خارج از تخت در دسترس است. راه اندازی تخت بیمارستانی تمام برقی بسیار آسان و بدون دردسر است و هر کسی می تواند آن را انجام دهد. از آنجایی که برای مانور دادن این تخت ها نیازی به تلاش نیست، قیمت آن ها بالاتر است و اتفاقا از گران ترین انواع تخت های بیمارستانی هستند.

 تخت بیمارستانی نیمه برقی :

 بسیاری از افراد ترجیح می دهند علاوه بر کنترل از راه دور یا دکمه ها، یک گزینه دستی برای کار با تخت داشته باشند. در این حالت تخت بیمارستانی نیمه برقی  عمل می کند. آنها بیشتر مانند نسخه های تمام برقی کار می کنند اما علاوه بر این دارای یک هندل دستی برای تنظیم ارتفاع تخت هستند. وجود هر دو گزینه برقی و دستی در کنار هم یک امتیاز مثبت است و در صورت عدم کارکرد گزینه الکترونیکی به هر دلیلی کمک می کند. با این حال، گزینه های دستی نیاز به تلاش بیشتری دارند و این موضوع قیمت کمی پایین تر را توضیح می دهد. اما از آنجایی که آنها ویژگی های الکترونیکی نیز دارند، ارزان ترین نیستند.

تخت بیمارستانی ساده یا دستی :
همانطور که از نام آن پیداست، این نوع تخت های بیمارستانی هیچ گونه ویژگی الکترونیکی ندارند و نیاز به تنظیم دستی دارند. اگرچه این تخت‌ها ارزان‌ترین تخت‌های بیمارستانی موجود امروزی هستند، اما به تلاش زیادی نیز نیاز دارند و نمی‌توانند توسط فردی که قدرت بدنی ندارد، آن‌ها را اداره کند.

تخت بیمارستانی مناسب افراد سنگین :
به نام تخت، آنها برای حمایت از بیماران سنگین وزن ساخته شده اند. آنها همچنین کاملاً برقی هستند و نیازی به تلاش دستی برای تنظیم تخت ندارند. ظرفیت وزنی این تخت ها بسیار بیشتر از سایر تخت های بیمارستانی است و همچنین دارای سطح تشک وسیع تری هستند. از آنجایی که تخت‌های بیمارستانی بزرگ‌تر، سنگین‌تر و محکم‌تر هستند،این نوع تخت‌های بیمارستانی  گران‌تر از سایر گزینه‌ها هستند و معمولاً آخرین راه‌حل زمانی هستند که یک تخت بیمارستانی معمولی نمی‌تواند وزن بیمار را تحمل کند.

تخت بیمارستان Trendelenburg:
این تخت خواب ها در سال های اخیر به دلیل گزینه های تنظیمی که ارائه می دهند محبوب شده اند. چه بیمار فلج باشد، چه مشکلات حرکتی داشته باشد، چه آسیب دیده باشد یا در حال درمان باشد، تخت Trendelenburg بیشترین تعداد گزینه های تنظیم را ارائه می دهد. علاوه بر تنظیم ارتفاع و پایه تخت، قسمت های مختلف تخت را می توان به صورت جداگانه تا حداکثر سطح تنظیم کرد. به عنوان مثال، پا را می توان به بالاترین سطح متمایل کرد تا شبیه یک صندلی تکیه گاه باشد، و همچنین ویژگی های جاذبه صفر را با سر پایین تر از پاها امکان پذیر می کند. زمانی که بیماران از این تخت ها استفاده می کنند، نیازی به بالش خاصی نیست. با این حال، تخت نیز به فضای بیشتری نیاز دارد و باید در اتاق بزرگتری قرار گیرد. در میان تخت‌های بیمارستانی، تخت‌های ترندلنبورگ دارای حداکثر کارایی، قابلیت تنظیم و ویژگی‌های کاملاً برقی هستند و به همین دلیل گران‌ترین نوع تخت بیمارستانی نیز هستند.

تولید کننده تخت های بیمارستانی :
بسیاری از تولیدکنندگان تخت‌هایی را برای بیمارستان‌ها و مقاصد پزشکی تولید می‌کنند، زیرا سلامتی یکی از ضروری‌ترین و ارزشمندترین خواص انسان است. وقتی به بیماری مبتلا می شویم، قدر سلامت و رفاه خود را خواهیم دانست. به همین دلیل مراقبت از یک فرد بیمار کمی سخت است. ما می توانیم تجهیزات پزشکی با کیفیت بالا و کامل را برای خود فراهم کنیم. به این ترتیب باید تولیدکننده و برندی پیدا کنیم که محصولات درجه یک تولید کند.

داشتن استاندارد بین المللی قابل توجه است. زیرا استانداردهای بین المللی از مواد درجه یک، طراحی پنج ستاره و ارگونومیک و گزینه های راحتی عالی ناشی می شود. این صفت ها نباید باعث تولیدات و کالاهای پرهزینه شوند. یک سازنده خوب در کنار این گزینه های عالی قیمت های مقرون به صرفه ای دارد. یا باید محصولات متنوعی را با طیف وسیعی از قیمت ها ارائه دهد. این امر می تواند باعث شود مشتریان با توجه به جیب و پول خود تجهیزات مناسب خود را داشته باشند. 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir