حساسیت به دستکش لاتکس و ۳راه پیشگیری و درمان آن

 این مقاله به منظور آگاهی از حساسیت هایی که ممکن است بر روی پوست  یرخی ازافراد تاثیر بگذارد بر روی سایت قرار گرفته است.

خفیف ترین حساسیتی که ممکن است دستکش های لاتکس برای دستان شما ایجاد کند، به صورت خشکی، خارش، سوزش، پوسته ریزی و قرمزی پوست است که در اثر استفاده مداوم از لاتکس دیده می شود. ممکن است پس از چند هفته استفاده، این حساسیت ها به صورت شدیدتری بروز پیدا کنند.  نادرترین و شدیدترین نوع حساسیت، حساسیت تماسی فوری است که بعد از تماس علائم حساسیت به صورت آبریزش بینی، قرمزی چشم، گرفتگی عضلانی، کهیر و خارش شدید نمایان می شود.

۳ راه پیشگیری و درمان :

  1. در حالی که داروهایی برای کاهش علائم این آلرژی وجود دارد، درمانی برای آلرژی به لاتکس وجود ندارد. تنها راه برای پیشگیری از بروز واکنش آلرژیک لاتکس، خودداری از قرار گرفتن در معرض محصولاتی که دارای لاتکس هستند.
  2. علی رغم تلاش های شما برای عدم تماس با لاتکس، شما این امکان وجود دارد که  در تماس با آن قرار بگیرید. اگر شما واکنش آلرژیک شدیدی به لاتکس نشان دهید، شما به داشتن اپی نفرین تزریقی همراه خود نیاز خواهید داشت.
  3. برای واکنش هایی که شدت آن کمتر است ، پزشک ممکن است آنتی هیستامین ها یا کورتیکواستروئید ها را تجویز کند که به منظور کنترل واکنش آلرژیک بعد از تماس با لاتکس به کار می رود.

**لازم به ذکر است که این واکنش ها و حساسیت ها بر روی پوست تمامی افراد نیست و فقط و فقط ممکن است بر روی پوست افراد محدودی واکنش دهد**

    

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir