دستکش وینیل چه کاربردی دارد؟

 

یکی از مهم‌ترین لوازم های مصرفی  برای فعالیت های پزشکی دستکش است. ابزاری است که باید کاملا تمیز بوده و برای هر بیمار به طور جداگانه مصرف  گردد . در غیر این صورت عدم رعایت باعث عفونت،  انتقال ویروس و میکروب از بیماری به بیمار دیگر شده و او را از پا خواهد انداخت. به همین دلیل یکی فاکتورهایی  که پزشک ملزم به رعایت آن است ، آشنایی با انواع دستکش‌های پزشکی و موارد کاربرد هر یک است. این آگاهی به سلامت بیمار کمک خواهد نمود  .

دستکش وینیل یک دستکش عموما ضدحساسیت  و دارای ضخامت بیشتر از دیگر دستکش‌های پزشکی میباشد که مقاومت بالایی در برابر انواع اسیدها، بازها و الکل‌ها دارد.

قابلیت کشسانی این دستکش را نسبت به انواع دیگر دستکش ها بیشتر کرده است .  ثالثا : وینیل دستکشی چند منظوره برای استفاده های عمومی و فعالیت هایی که نیاز به دقت لمسی در کار وجود ندارد میباشد.  این دستکش ها مانند دستکش های لاتکس نبوده  و کاملا به دست نمی چسبد .  در واقع دستکش های وینیل نوع  ضخیم تر و گشادتر از دستکش های لاتکس می باشند و همچنین در برابر اسیدها و قلیاها و الکل ها مقاومت خوبی دارند.

 وینیل از یک ماده مصنوعی بنام پلی ونیل کلرات ساخته شده است . که همین ویژگی سبب شده استفاده از آن نسبت به دستکش های حساسیت زای لاتکس  مقرون به صرفه باشد.  و در ترکیبات دستکش های وینیل از موادی استفاده شده است  که قابلیت کشسانی این دستکش را نسبت به انواع دیگر دستکش ها بیشتر کرده است .  ثالثا : وینیل دستکشی چند منظوره برای استفاده های عمومی و فعالیت هایی که نیاز به دقت لمسی در کار وجود ندارد میباشد.  این دستکش ها مانند دستکش های لاتکس نبوده  و کاملا به دست نمی چسبد .  در واقع دستکش های وینیل نوع  ضخیم تر و گشادتر از دستکش های لاتکس می باشند و همچنان که گفته شد در برابر اسیدها و قلیاها و الکل ها مقاومت خوبی دارند.

کاربرد: 

۱- این دستکش ها معمولا در تمیز کاری , نقاشی , مونتاژ کاری , محیط های آزمایشگاهی و آشپزی  استفاده می شود.

۲- همچنین پیشنهاد می شود در هنگام انجام قا لبگیرهای دندانپزشکی نیز از دستکش های وینیل استفاده شود , زیرا سولفور موجود  در دستکش  های  لاتکس  میتواند مانع سفت شدن ماده قالبگیری گردد.

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir