علل استفاده از دستکش نیتریل در حرفه آرایشگری و بهداشتی چیست و ویژگی آن چیست ؟

  دستکش های نیتریل از جنس لاستیک مصنوعی هستند و مقاومت شیمیایی بیشتری را نسبت به دستکش های لاتکس دارا می باشند.که از طریق  فرآیند پخت لاستیک  بدست می آید. نیتریل دارای قابلیت انعطاف  و مقاوم در برابر پارگی است , این دستکش همانند دستکش وینیل جایگزین مناسبی برای افراد دارای حساسیت  پوستی میباشند است.  مورد استفاده دستکش نیتریل در محیطهای آزمایشگاهی، شیمیایی ,آرایشگاه ها و سالن های زیبایی و یا آشپزی میباشد .  جایگاه ویژه ای  در صنعت آرایشگری برای حرفه هایی چون کار با رنگ و مواد، تتو، گریم، طراحی و کاشت ناخن و غیره می باشد.  دستکش های پزشکی رنگی تنها با متریال نیتریل و نئوپرن تولید می شوند. اما دستکش های لاتکس و وینیل بیشتر همان رنگ روشن طبیعی را دارند که شیری رنگ هستند.  

 

مواد به کار رفته در دستکش های نیتریل باعث شده این دستکش ها در برابر سوراخ شدن و حتی  در تماس با مواد شیمایی، حلال ها و غیره مقاوم باشد و از ویژگی های مهم آن , این است که  در معرض گرما و سرما به راحتی تغییر شکل نمی دهد. دستکش های نیتریل در انواع رنگ های مشکی، آبی، صورتی، بنفش و سبز تولید می شوند که دستکشهای نیتریل آبی و مشکی در ایران طرفداران زیادی دارد.  نیتریل آبی بعنوان یکی از دستکش های پزشکی پر مصرف در مراکز درمانی و صنایع محسوب می شود. برندهای گوناگونی مانند نیتکس و دستکش نیتریل SPA در بازار وجود دارند.  طی چند سال گذشته فروش دستکش نیتریل مشکی در بازار ایران گسترش یافته است. بنابراین تولید کنندگان از فروش بالای این محصول صحبت می کنند. قبل از اینکه دستکش های نیتریل در بیمارستان ها و مراکز پزشکی مورد استفاده قرار گیرند، لازم است که این دستکش ها توسط سازمان غذا و دارو در مورد اطمینان از دوام آنها مورد تایید قرار گیرند.

دستکش یکبار مصرف نیتریل مشکی :

دستکش یکبار مصرف مشکی مدتی است که طرفداران زیادی پیدا کرده و در مقابل به فروش بسیار بالایی نیز دست یافته است. انواع دستکش های یکبار مصرف از نوع لاتکس نیتریل، وینیل و غیره در بازار وجود دارد. دستکش های نیتریل در انواع رنگ ها با توجه به کاربرد آنها تولید و به بازار عرضه می شود.

رنگ های روشن تر این دستکش ها بیشتر در امور پزشکی و معاینه و رنگ های تیره تر آن در امور آرایشگری، آشپزی و آزمایشگاهی کاربرد فراوانی دارد. اخیراً دستکش مشکی تاتو و دستکش آشپزی مشکی به محبوبیت زیادی دست یافته است، چون کار را برای کاربرد راحت و آسان کرده است.   از سوی دیگر انواع دستکش های یکبار مصرف از جمله دستکش یکبار مصرف وینیل قدرت حس لامسه را از فرد نمی گیرد و انجام کارهای مختلف را برای مصرف کننده آسان می کند .

 ویژگی های مهم دستکش های نیتریل :

بدون لاتکس

مقاوم در برابر سوراخ شدن

ضد حساسیت

مناسب برای استفاده طولانی مدت

مناسب در موقعیت های که احتمال خطر در آنها زیاد است مانند مواد عفونی

مقاوم در برابر مواد شیمیایی

عمر مفید طولانی

در رنگ سیاه و آبی که باعث می شود به آسانی متوجه سوراخ دستکش شد.

 

 

 

 

 

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir