موتور برقی تخت بیمارستانی

  عملکرد موتور تخت بیمارستانی چگونه است؟
   تخت‌های برقی  مخصوص بیمار  بین سه تا چهار عدد موتور  دارند.  نحوه عملکرد در این موتورها به این صورت است که با  وارد کردن نیرو به  آرمیچر و سیم پیچ به  صورت موازی هم قرار می‌گیرند که ولتاژ کاری این موتورها معمولا ۲۴ ولت میباشد . نیروی قابل تحمل و کشش هر موتور بسته به جنس آن متفاوت است.  جنس  این موتورها بیشتر  از پلاستیک ساخته شده‌اند. برخی از آن‌ها دارای میکروسوییچ داخلی هستند و قابلیت چرخش به سمت  جلو و سمت عقب را دارا میباشند.

مشخصات موتورهای تخت برقی :
۱- توان موتور در حدود ۶۰۰۰ نیوتون معادل ۶۰۰ کیلوگرم بوده که جهت استراحت بیمار با هر محدوده وزنی می باشند که نشان دهنده استحکام بالای موتورها میباشد. در واقع قدرت موتور مهم ترین عامل تاثیرگذار بر کیفیت آن می باشد. 

۲- به دلیل استفاده از برق ۲۴ ولت، این موتورها، خطری برای بیماران ایجاد نمی کند.

۳- عملکرد این موتورها برای آرامش هرچه بیشتر بیمار ,  بی صدا می باشند.

۴- جنس بدنه موتور ازپلاستیک نوع ABS بوده که همین امر باعث استحکام بالای بدنه موتوربوده و  از ورود گرد و غبار بر روی چرخ دنده ها جلوگیری کرده و در نتیجه از افت توان موتور جلوگیری خواهد شد.

۵- چرخ دنده موتور، فلزی می باشد تا کارایی بالاتر و ساییدگی کمتری داشته باشد.

انواع موتور تخت:
برندهایی مانند رونگ شان چین، لینکان تایوان، لیناک دانمارک , دورت آلمان , ریچمت چین ,  بهیار صنعت که تولید کشور ایران است  . اکثر جک‌های برقی موجود نیروی فشاری ۶۰۰۰ نیوتن را تحمل می‌توانند کنند و نیروی کششی ۱۰۰۰ نیوتن دارند، که این نیروی کشش به مدل موتور تخت بیمارستانی بستگی دارد و می‌تواند بیشتر هم باشد.

مدل ریچمت  دارای ۶۰۰۰ نیوتن نیروی فشار، ولتاژ ۲۴ ولت و سرعت خطی ۴ میلیمتر بر ثانیه است و کورس حرکت ۱۰۰ میلیمتر دارد.
مدل  بهیار صنعت که این جک برقی ساخت ایران است و توسط بهیار صنعت تولید شده و می‌توان گفت از محصولات بسیار با کیفیت بازار است. این محصول ۶۰۰۰ نیوتن نیروی فشار را تحمل می‌کند و کورس حرکت ۱۰۰ میلیمتر را دارا است.
مدل  لینکان دارای ۶۰۰۰ نیوتن نیروی فشار، ۱۵۰ میلیمتر کورس حرکت و سرعتی خطی ۴ میلیمتر بر ثانیه است.
برای تهیه انواع موتور برقی که برای استفاده در تختهای بیمارستانی , تختهای و صندلی زیبایی , صندلی دندانپزشکی ,مورد مصرف قرار میگیرد با شماره تماس ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲ تماس حاصل فرمایید.

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir