نکات وفاکتورهای طلایی هتلینگ بیمارستانی

 

 هتلینگ بیمارستانی به کلیه  اقدامات در جهت ارایه  خدمات زیستی و رفاهی و حتی ظاهری بیمارستان  میباشد  که مشابه  محلهای اقامتی بوده که به عملیات درمانی ارتباط مستقیم ندارد .( بعنوان نمونه قابل ذکر  از شرایط کاخداری و ارایه خدمات  غذایی گرفته تا منسوجات و تجهیزات اتاق بیمار و  غیره ). اما نکته مهم  و قابل تامل در تفاوت بر بایدها و نبایدها استوار است  . به این مفهوم  که در مرکزهای توریستی و هتل ها همه اختیارات و انتخابها با مراجعه کنندگان است ولی درمراکز  بیمارستانی  قدرت انتخابی برای شخص بیمار وجود نداشت  ، ونیز بیمار نمی تواند هر غذایی را و هر پوششی را و هر مکانی را و هر دمای هوایی را و  حتی هر نوع حمام و سرویس بهداشتی را انتخاب نماید . این موارددر  ضوابط خاص بیمارستان و تابع قراردادها دستورالعمل های درمانی میباشند . یک  مدیر مرکز درمانی   بهتر است نه  آنقدر مقرراتی باشد که مختصر آزادی انتخاب را که شاید موجب آرامش روحی و روانی  از بیمار  باشد را بگیرید و نه آنقدر پروتکل ها را زیر پا گذارد که ارایه  خدمات هتلینگ بیمارستان  باعث از بین رفتن نظم و انظباط بیمارستان و شخص بیمار گردد.

 قابل ذکر است که میتوان از انواع تجهیزات  در بخشهای مختلف بیمارستان نام برد مانند  انواع مختلف تخت های بیمارستانی , برانکاردها ,انواع تخت ویژه برقی یا مکانیکی,تختهای زنان وزایمان ,تخت اطفال,تخت اندوسکوبی,تختCPR  یا احیا, و حدود ۹۰ نوع مختلف تجهیزات میتوان برشمرد . در مراجعه بیماران به بیمارستان  , هتلینگ بیمارستان باعث دیدگاه مثبت ومنفی آنان  و دیگر مراجعه کنندگان می شود. چون اشخاص مراجعه کننده هیچ شناختی به دستگاهها و تجهیزات وپزشکان آن مرکز درمانی ندارند پس می توان یکی از شاخصهای مهم در یک بیمارستان را هتلینک با ظاهری شیک و به روز  ،  و مهمتر از هر چیز برخورد کارکنان آن مجموعه با بیماران ومراجعه کنندگان دانست.

نتیجتا  ، هتلینگ  هر بیمارستان  معرف دیدگاه روانی و ظاهری هر  بیمارستان است .  توجه به این نکته لازم است که بیماران از درون اتاق های عمل بیمارستانها اطلاعات خاصی ندارند و بالطبع کیفیت خدمات و سطح تجهیزات و فن آوری های اتاقهای عمل و دیگر بخش درمانی برایشان مشخص و مهم  نیست . لیکن برای هر بیمار و همراه وی ، معماری داخلی ، دکوراسیون بخش ها ، خدمات جانبی  ، هتلینگ اتاق بیمار ، سرویس پرستاری ، نظافت بیمارستان  است که بهترین تبلیغ و موثرترین تابلو  جهت جلب رضایت به شمار می رود.

تجهیزات هتلینگ بیمارستانی شامل موارد ذیل است :

انواع تشک ساده و ۵ سانت و ۷ سانت و ۱۰سانت ,  تخت معاینه بیمار , چراغ سقفی  , پرتابل ۴ شعله , لوپ ال ای دی , چراغ معاینه پنچ پر استیل , ترالی اورژانس میز غذا خوری بیمار , صندلی خونگیری , تک پله  کنار تخت بیمار , دو پله کنار تخت بیمار , چهار پایه جلوی تخت بیمار , صندلی تختخواب شو همراه بیمار , کات نوزاد , قدسنج نوزاد , تخت و صندلی معاینه ,   پاراوان لوله ای رنگ استاتیک با پرده , دیواری تلسکوپی , صندلی تابوره جک دار, پشتی دار , برقی و موتوردار , , لاکر کمد کنار تخت بیمار  با رویه استیل  , چارت آلومینیوم و ای بی اس  , ترالی حمل کپسول اکسیژن ,  انواع اتو کلاو سطلی ۲۵,۵۰,۷۰لیتری , ترالی پانسمان , ترالی اورژانس   , ترالی  ملحفه و لباس کثیف و تمیز ,  ترالی پوست و زیبایی , ترالی حمل دارو , کمد نگهداری دارو , برانکارد حمل بیمار و جسد   ,  اکسسوری تخت عمل  ,تخت های معاینه ثابت و متحرک , برانکارد ریکاوری , برانکارد تاشو تسمه دار برزنتی  و چرخ دار چرخ۱۲۵ ,برانکارد اسکوپ و لانگ ظروف استیل بیمارستانی و پزشکی , لوله و لگن ادرار , پایه سرم ایستاده , سقفی و دیواری , تخت معاینه درمان , تخت زنان و زایمان برقی و مکانیکی  , ترالی حمل کپسول اکسیژن,  تخت دیالیز , تخت ویژه آی سی یو , میز میو , چراغ معاینه , تخت ویژه CCU , تخت بستری بیمار و اطفال الکتریکی و مکانیکی , تخت درمان و معاینه قابل تنظیم زایمان , تخت دیالیز و خونگیری , تخت معاینه , پشت متحرک , تخت ژنیکولوژی , تخت اورولوژی , تخت معاینه معمولی , تخت های معاینه و درمان ثابت , تخت ویژه آی سی یو , تخت ویژه سی سی یو , تخت اتاق عمل و جراحی برقی و ریموت دار , تخت برونسکوپی , تشک تخت بیمار , جای پنبه ای استریل , ترالی اورژانس , ترالی حمل دارو , صندلی اهدا کننده خون , کمد دارو , لاکر , مبلمان تختخواب شو , کمد و مبلمان بیمارستانی آزمایشگاه , کاسه استیل مخصوص  ید و الکل , گالی پات , رسیور استیل , دیش درب دار استیل, میز ناهار خوری بیمار،تک پله کنار تخت بیمار،دو پله کنار تخت بیمار،صندلی تختخواب شو همراه بیمار،صندلی تابوره  نوع جک دار, پشتی دار , برقی و موتوردار،کمد کنار تخت بیمار،ترالی پانسمان،ترالی حمل کپسول اکسیژن ،پایه سرم ایستاده , سقفی و دیواری،  ،تخت ژنیکولوژی LDRو .....

تخت بیمارستانی چیست؟

تخت بیمارستانی (Hospital bed) عبارت است از تختی که برای استراحت بیمار در طول زمان بستری بیمار بکار می رود . به این علت یکی از تجهیزات ضروری و غیر قابل انکار  در هر مراکز درمانی تخت بیمارستانی میباشد.

انواع تخت بیمارستانی:

۱- تخت بستری سه شکن برقی

۲- تخت بستری دوشکن برقی

۳- تخت بستری یک شکن برقی

۴- تخت معاینه بیمار

۵-  تخت بستری سه شکن مکانیکی

۶- تخت بستری دوشکن مکانیکی

۷- تخت بستری یک شکن مکانیکی تخت بستری اطفال

۸- تخت سی پی آرcpr

۹- تخت بیمارستانی روانپزشکی

۱۰- تخت بیمارستانی زیبایی

۱۱- تخت دیالیز

تخت بیمارستانی چند شکن :

تخت بیمارستانی یک شکن :در این نوع تخت ها فقط زاویه مربوط به  سر تغییر می کند و به سمت بالا و پایین تغییر زوایه می دهد .

تخت های بیمارستانی دو شکن: در این تختها تنها  قسمت سر و پای تخت تغییر زاویه می دهند.

تخت های بیمارستانی سه شکن: جزوه  بهترین نوع تختهای بیمارستانی هستند و علاوه بر سر و پای تخت یک قسمت متحرک دیگر در مابین این دو قرار دارد.

تخت زایمان یا ژنیکولوژی:

  تخت‌ زایمان  به حفظ و انسجام هرچه بهتر حالت‌های یک زایمان طبیعی کمک می کند. در بسیاری از موارد به دلیل خصوصیت‌های ویژه این تخت‌ها، مادر در تمام طول زایمان و نیز روزهای اولیه پس از زایمان  نیاز دارد بر روی همان تخت، بستری و معاینه می‌شود. بخاطر این امر  بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از انتقال و جابجایی مادر به برانکار یا میز زایمان مرتفع میگردد . تخت‌های زایمان  و بعضی از انواع آن‌ها به گونه‌ای طراحی می شوند که در موارد اضطراری به تخت جراحی یا حتی تخت انتقال بیمار تبدیل شوند.

ترالی :

ترالی ها جزوه از  تجهیزات درمانی- بیمارستانی میباشند  که برای نگهداری و حمل راحت  ابزارها و مواد و تجهیزات پزشکی به کار می روند.

انواع ترالی بیمارستان:

۱- ترالی دارو

۲- ترالی جراحی

۳-ترالی سرویس

۴-ترالی پانسمان

۵- ترالی بیمارستانی

۶- ترالی اورژانس

۷- ترالی ای کی جی

۸- ترالی فیکو

اینک مختصری توضیح در خصوص انواع ترالی ها ارایه میگردد.

ترالی‌ دارو :

ترالی‌ دارو ازجمله تجهیزات ضروری در محیط درمانی می‌باشد. با استفاده از ترالی دارو، تمام داروها و ابزار مورد نیاز به درستی طبقه‌بندی شده و از آلودگی که ممکن است در محیط وجود داشته باشد جلوگیری می‌شود. ترالی‌های دارو در اشکال وسایزهای مختلف  برای بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی و پرستاری طراحی شده اند.وهمچنین برای منظور توزیع دارو کاربرد دارد  . اگر ترالی به صورت منظم طبقه‌بندی و چیده شود، می‌تواند به طور مؤثری در زمان صرفه جویی کرده و از بروز اشتباهات مرتبط با دارو جلوگیری کند. ترالی‌های دارو متحرک بوده و به راحتی از یک اتاق به اتاق دیگرقابلیت جابجایی دارد . انواع ترالی‌های دارو بسته به نیازهای کاربر به صورت کمد دار و یا کشویی طراحی شده‌اند.

ترالی‌ جراحی :

ترالی‌ جراحی بعلت ویژگی‌ منحصر به فرد آنها که از جنس فولاد ضد زنگ سینک‌ها، دستگیره‌های کناری و بالا بودن لبه‌های سینک است که مانع افتادن و یا لرزش سینک می‌شود. جنس و مواد سازنده این ترالی،  باید محیطی استریل و بهداشتی را برای ابزارهای پزشکی مخصوص جراحی ایجادنماید .

ترالی مخصوص نظافت :

این محصول شامل طیف وسیعی از ترالی‌های مخصوص نظافت است که دارای قفسه‌های متعدد با اندازه‌های مختلف برای جای دادن تمام اقلام کثیف و کیسه‌های زباله است. علاوه بر سطل‌های تخلیه، در این ترالی‌ کمدهای ذخیره‌سازی نیز وجود دارد که برای تحویل ملحفه به بخش‌های بزرگ مناسب است. برای ملحفه‌های چرک شده، بخش هوشمندانه‌ای طراحی شده، به گونه‌ای که پانل فشاری که درب سطل را بلند می‌کند، به عنوان یک ترمز برای ترالی نیز عمل می‌کند.

 ترالی پانسمان :

 ترالی پانسماناز جنس فولاد ضد زنگ و بهداشتی بوده و تمیز کردن آن آسان است. ترالی پانسمان در اشکال و اندازه‌های مختلف و با تعداد قفسه‌ها و ابعاد مختلف جهت ذخیره سازی لوازم پانسمان موجود است.

ترالی بیمارستان :

ترالی‌ بیمارستان برای ذخیره‌سازی ایمن محصولات پزشکی متعدد طراحی شده است. در این ترالی مقدار زیادی فضای ذخیره‌سازی برای تجهیزات و ابزارهای پزشکی تعبیه شده است. سینک آن از جنس پلاستیک با دوام ساخته شده و سطح صیقلی آن به آسانی تمیز می‌شود. هر کدام از سینک‌ها دارای خاصیت پاک‌ شوندگی بالا هستند. 

ترالی انبار :

این ترالی‌ چند منظوره شامل سینک یک یا دو طبقه برای گنجاندن تمام وسایل و ابزارهای سایزبندی شده است. سینک‌های آن، متنوع، قابل حمل و در انواع رنگ‌ها بوده و می‌توان یک سبد برای ذخیره‌سازی اقلام فوق‌العاده بزرگ را به آن ضمیمه کرد. علاوه بر این، قفسه فوقانی آن متحرک و قابل اتصال به یک پایه ثابت است. متعلقات همراه با این ترالی شامل چرخ‌ها، برچسب سینک و کاور است.

ترالی اورژانس :

  ترالی اورژانس برای هدفی طراحی شده و شامل تجهیزات و داروهایی است که برای درمان یک بیمار در سی دقیقه اول و یا پس از یک مورد اورژانسی پزشکی مورد نیاز است. اگر  چه ترالی اورژانس بسته به جایگاه قرار دادن آن تا حدودی متفاوت است، اما عموماً دارای تجهیزات مشابهی هستند. همه آنها دارای تجهیزات و قفسه داروهای اورژانسی منطبق با قرارداد درمانی هستند. در موارد اورژانسی، این ترالی همه لوازم و ابزارهای مورد نیاز را در دسترس شما قرار می‌دهد.

ترالی ای کی جی :

ارتفاع قابل تنظیم و هدایت آسان،از ویژگی های  منحصر به فرد است که در این نوع ترالی منظور شده . شما می‌توانید  ای کی جی  متحرک را بر روی سطح لبه‌دار فوقانی قرار داده، فایل‌های بیمار را در سبد کناری ذخیره کنید و وسایل دیگر را نیز در آن جای دهید.

ترالی فیکو:

ترالی‌ فیکو مخصوص اتاق عمل است و از موادی با بالاترین درجه کیفیت و مطابق با معیارهای صنعتی ساخته شده است. ترالی فیکو دارای بازوی ثابت و بسیار محکم برای ثبات بهتر، چرخ‌های مفصل‌دار برای حرکت آسان، میز ثابت فوقانی با سینک کشویی، پایه ثابت و یک بالا برنده سرم می‌باشد. 

تخت جراحی :

تخت  جراحی یا میز جراحی وسیله‌ای که بیمار در طول عمل جراحی بر روی آن دراز می‌کشد و داخل هر بیمارستان مجهز به اتاق عمل، یافت خواهد شد.این نوع تخت  امروزه از پیچیدگی زیادی برخوردار می‌باشد. تخت جراحی باید به راحتی به حالت پوزیشن‌های استاندارد  جراحی درآید. یعنی   از ناحیه سر یا پا به پایین خم شده یا پایین آورده شود. و نیز به یک طرف برگردانده شود. و بالا یا پایین آورده شود. ضمایم تخت عمل شامل ۱- ترمز ۲- جادستی ۳- تسمه تخت ۴- تشک اسفنجی ۵- اسکرین بیهوشی ۶- تکیه گاه مخصوص پا  میباشد.

تخت ارتوپدی :

یک تخت ارتوپدی با متعلقات آن و  با مکانیزم چرخ دنده و یا با استفاده از پیستون‌های هیدرولیک بالا و پایین می‌شود. در سیستم هیدرولیک ممکن است کنترل دستی یا الکتریکی باشد.این تخت‌ها مجهز به تونل‌های عبور دهنده اشعه ایکس هستند که امکان وارد کردن کاست اشعه ایکس زیر قسمتی از بدن بیمار را فراهم می‌کند. در برخی از تخت‌ها بخش فوقانی تخت به صورت کشو قابلیت جابجا شدن دارد.

تخت CCUو  ICU

 برای خرید تخت های  ICU و  CCU

۱– ‌داشتن استانداردها، تاییدیه‌ها ی FDA ‌و نشان‌های  CE

۲- کنترل‌های بیمار (نوع کنترل و عملکردها)

۳- کنترل‌های پرستار (از کار انداختن کنترل بیمار، کنترل مخصوص CPR، نشانگر قرارگیری در کمترین ارتفاع  )

۴- قابلیت جمع شدن (دستی، پا، …)، وزن، ابعاد کلی تخت و طول ریل‌های کنار تخت‌ حداکثر وزن بیمار

۵- چرخ‌ها (قطر و عملکرد چرخ‌ها)، سیستم ترمز مرکزی و ضربه گیر

۶- قابلیت برداشته شدن صفحه بالا سر بیمار و قابلیت استفاده همراه با چادر اکسیژن

۷- داشتن پایه سرم و تعداد پایه سرم قابل نصب

۸-  برق مورد نیاز (VAC)، باطری پشتیبان و عملکرد هندل‌های دستی

۹- آپشن‌ها (مثل ترازوی بیمار، تشک کاهنده فشار، هشدار خروج از تخت )

۱۰- قیمت تخت، مدت گارانتی و خدمات پس از فروش و مدت زمان تحویل

۱۱-IP  موتور (نشان دهنده میزان محافظت موتور در برابر ورود آب و گرد وغبار)

۱۲- قدرت موتور و برند موتور

۱۳- کیفیت جک ها

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir