ویروس کرونا چیست و چگونه خود را می توانید از کرونا محافظت کنید ؟

  آیه ۸۰ سوره مبارکه  شعرا

 وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ یشْفِینِ

 و چون بیمار شوم او مرا درمان می بخشد.

  اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است و به عنوان مشاوره بهداشتی یا پزشکی در نظر گرفته نشده است. همیشه درمورد هرگونه سؤالی که ممکن است در مورد وضعیت پزشکی یا اهداف بهداشتی داشته باشید ، با پزشک یا سایر ارائه دهنده خدمات صحیح مشورت کنید.

لازم بذکر است با توجه به کنترل های صورت گرفته از سوی وزرات بهداشت  و درمان جمهوری اسلامی ایران جای هیچگونه نگرانی را باقی نگذاشته ولی نکات بهداشتی الزاما توسط هر شخصی باید رعایت گردد. 

 ویروس کرونا  که در ووهان چین سرچشمه گرفته است ، تاکنون ۴۱ نفر را کشته و تقریباً ۱۰۰۰ نفر را  نیز آلوده کرده است. مواردی نیزدر کشورهایی دیگر تأیید شده است که این بیماری علائمی مانند ذات الریه را نشان می دهد. این نخستین بار در تاریخ ۳۱ دسامبر به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد كه دانشمندان چینی این بیماری را به یك خانواده ویروسها معروف به نام كروناویروسها متصل كردند كه شامل SARS مرگبار و سندرم تنفسی خاورمیانه است.

این مرگ و میرها عمدتاً در استان هوبئی در چین رخ داده است که ویروس برای اولین بار ظهور کرده است. بسیاری از تلاش های چین برای مهار ویروس در این منطقه متمرکز بوده است ، اما اکنون بسیاری از این کشور تحت تأثیر تعطیلی ، قرنطینه و به تعویق انداختن وقایع خود قرار دارند زیرا مقامات ، شرکت ها و سازمان ها برای جلوگیری از همه گیری گسترده تر فعالیت می کنند.

با گسترش این ویروس جدید ، در سراسر چین و در آنسوی مرزهای این کشور ، ترس از بیماری همه گیر جهانی در حال افزایش است. هم اکنون تلاش جهانی برای آهسته تر شدن شیوع آن در حالی صورت می گیرد که دانشمندان برای درک و درمان بیماری مسری فعالیت می کنند.

  ویروس کرونا به طور رسمی ۲۰۱۹-nCoV نامیده می شود ، و بخشی از گروه کرون ویروسی ها است که هم سرماخوردگی و هم SARS کشنده را شامل می شود. ویروس جدید از طریق سرفه ، عطسه یا تماس با فرد بیمار شیوع می یابد.

بنابراین ، همان منطق هنوز هم وجود دارد  که اگر دهان به درستی پوشیده شود  ، می تواند به کاهش خطر ابتلا به این بیماری کمک کند.

چگونه می توانید خود را ازویروس کرونامحافظت کنید ؟

به گفته پزشکان بیماری های عفونی ، بهداشت عمومی بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

از آنجایی که ویروس کرونا باعث تسریع وایجادبیماری تنفسی در کشور مبداء چین شده است، ترس به سرعت از طریق رسانه های اجتماعی نیز  گسترش می یابد.ما می خواهیم بررسی كنیم كه برای  كسانی که بویژه اخیراً به چین سفر نكرده اند چگونه در برابر این ویروس کشنده میتوان مقابله کرد؟ 

 این ویروس از طریق بخارهای تنفسی پخش می شود ، مانند زمانی که شخصی دراطراف شما عطسه یا سرفه می کند. ویروس های آنفلوانزا و ویروس های سرماخوردگی نیز به این روش گسترش می یابد.

 ۱۲نکته اساسی که شما باید برای محافظت از خود در برابر این ویروس انجام دهید:( مجموع کارهایی است که باید هر روز وبطور مرتب انجام دهید.)
۱-شما می توانیدتمهیداتی  برای جلوگیری از هرگونه بیماری تنفسی انجام دهید ،که انجام بهداشت فردی مناسب است. 

۲-دستان خود رامرتبا باآب و صابون بشویید یا از ضد عفونی کننده دستی که حاوی الکل است استفاده کنید.

۳- اگرعطسه و سرفه کنید و یا تف کرده اید ، بلافاصله محل آن را تمیز کنید.  

۴- از لمس کردن صورت خود با دست های شسته نشده اکیدا خودداری کنید .

۵-از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند ، به ویژه افرادی که علائم تنفسی و تب دارند ، خودداری کنید.

۶-وقتی بیمار هستید در منزل بمانید.

۷- به طور مرتب و کامل سطوح ، از قبیل پیشخوان ها ,راهروها ودر صورت امکان کف اطاق هارا با مواد ضد عفونی کننده انجام دهید.

۸- اینها همه محافظت های اساسی است که باید همه کارها عادی و روزمره باشد. و محافظت های اضافی ضرورتا انجام گیرد مانند استفاده از ماسک های پزشکی  .

۱۰- ادرار رامدت زمان زیادی در مثانه نگه ندارید و بطور مرتب و سریع تخلیه نماید .

۱۱-استفاده از ماسکهای نانو فیلتر بسیار موثرتر است  .

۱۲-استفاده مرتب ازمواد غذایی که دارای ویتامینهاو مواد معدنی مورد نیاز بدن باشد.

 چگونه می توانم هنگام مسافرت از خودمان محافظت کنیم؟
  اولا : همه باید از سفرهای غیرضروری به چین اجتناب کنیم  .

دوما:اگر مجبوریم به چین سفر کنیم ، بهتر است که ابتدا با پزشک خود در مورد آن مشورت کنیم ، از افرادی که مریض هستند ازمعاشرت با آنها اجتناب کرده و از حیوانات و بازار حیوانات دوری کنید.

ثالثا:اگر به هر مکانی سفر می کنید ، باید بهداشت فردی رارعایت کنید که به شما در جلوگیری از بیمار شدن  بویژه در هواپیماها کمک می کند.

 امیدواریم که مردم با دانستن واجرای موارد بهداشتی وبا توجه و دقت وعمل به اطلاع رسانی که ارگانهای محترم ذیربط  شبانه روز در این خصوص انجام میدهند احساس وحشت و ترس را از خود دور کرده و احساس قدرت کنیم وبه خود بقبولانیم که به اطلاعاتی دسترسی دارم ، می دانم چگونه از بدن خود مراقبت کنم و می توانم خودم را ایمن نگه دارم. ومهم تراینکه یاد خداوند متعال و تلاوت قرآن کریم بازودن انواع ( نگرانی ها , اضطراب ها ,ترس ها , اندوها و...)قلب و روان انسان را به آرامش  روانی سوق میدهد و بدنبال آن بیماری های جسمانی را که منشا روانی دارند بر طرف میسازد. 

این شرکت با تهیه , توزیع و فروش انواع ماسکهای با کیفیت و قیمت مناسب (عمده و جزویی )در خدمت هموطنان عزیز میباشد .

تلفکس : ۰۲۱-۵۵۴۳۵۰۶۳

 

 
 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir