انواع دستکش معاینه

فروشگاه پیشگامان طب اقاقیا در حوزه فروش تجهیزت پزشکی آماده فروش دستکش با کیفیت و قیمت مناسب میباشد.

دستکش های طبی برای امور مربوط به آزمایشگاهی یا پزشکی یک وسیله ضروری در هر محیط بهداشتی است که  فرد را از میکروب هاو ویروسهامحافظت میکند  .

عوامل بیماری زا ممکن است از طریق کوچکترین روزنه به دست افراد انتقال پیدا کند.نکته قابل تامل این است که باید در نظر داشت برای هر محیط و بسته به هدف کاری , انتخاب مناسب از دستکش را داشت تا هم باعث جلوگیری از هدر رفتن بودجه گشته و جلوی آسیب را با خطر سوراخ شدن و پارگی گرفت.

دستکش های یکبارمصرف بطور کلی از ۳ماده نیتریل و لاتکس و وینیل ساخته شده است .

دستکش وینیل :

از ماده مصنوعی بنام پلی وینیل کلراید ساخته شده است دارای استحکام و دوام کمتری نسبت به ۲ نوع دستکش دیگر هست . محافظت محدودی از دستان در برابر قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی ایجاد میکند . معمولا در محیط های که دارای عفونت کمتری هستند بکار گرفته میشود. نسبت به دو مورد مذکور از قیمت کمتری برخورددار است .

دستکش نیتریل :

از جنس اکریلو نیتریل ساخته شده در برابر مواد شیمیایی دارای مقاومت بیشتری هستند دارای انعطاف و کشسانی مناسب هستند . برای افرادی که مجبور به استفاده از مواد شیمیایی خطرناک میباشند گزینه ایده آلی است . در برابر سوراخ شدن مقاومت خوبی از خود نشان میدهند.

دستکش لاتکس :

از حفاظت و عملکرد مطلوبی در طیف وسیعی از صنایع و پزشکی و دندانپزشکی برخوردار هستند .در سال های اخیر از ویژگیهای دستکش لاتکس حتی صنعت و در کاربردهای مانند خودرو سازی , فرآوری مواد غذایی و غیره استفاده شده است .

استفاده آن در برابر عوامل بیماری های خطرناک چون ایدز توصیه میگردد. این دستکش با سه لایه لاتکس ضخیم یکی از محصولات ضروری برای محافظت و پیشگیری کادر درمان از ویروس ایدز در جراحی های زنان، زایمان و جراحی های مختلف در بیمارستان  می باشد  و از تماس با خون و ترشحات بیماران مبتلا با کادر درمان جلوگیری می کند. که این امر باعث تقاضای بیشتر این نوع دستکش گردیده است.

ولی باید یادآور شد دستکش لاتکس برای کسانی که حساسیت پوستی  دارند دستکش مناسب نیست  . در ۲ نوع بدون پودر , کم پودر توزیع  میگردد .

محبوب ترین برندهای دستکش پزشکی در بازار معمولا قیمت بین ۱۲۰هزارتومان تا ۱۵۰هزار تومان دارند و بشرح زیر میباشند.

  1. دستکش لاتکس بدون پودر اپی پرفکت
  2. دستکش لاتکس مالزی
  3. دستکش لاتکس الیت
  4. دستکش لاتکس مکستر
  5. دستکش لاتکس مد مکس
  6. دستکش وینیل رژمد
  7. دستکش وینیل لیبرتن
  8. دستکش وینیل وینولکس
  9. دستکش وینیل اپی پرفکت
  10. دستکش نیتریل آبی , سبز مالزی
  11. دستکش نیتریل نیتکس اپی پرفکت
  12. دستکش نیتریل اسکار

 

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir