انواع دستکش پزشکی

انواع دستکش های پزشکی  از ملزومات و تجهیزات پرکاربرد و مفید در حوزه بهداشت و سلامت محسوب می شوند.  دستکش ها با جنس ها و کارایی های مختلف تولید گردیده و در جایگاه های گوناگون استفاده می شوند  از نظر شکل ظاهری و نوع مواد سازنده آن‌ها دارای انواع گوناگون و متنوعی هستند که از میان آنها میتوان به دستکش های ۱- لاتکس ۲- وینیل ۳- نیتریل ۴ - یکبار مصرف اشاره کرد.

دستکش لاتکس  :

لاتکس یا همان لاستیک طبیعی خود دارای دو نوع با پودر و بدون پودر  است.

 دستکش لاتکس بدون پودر دارای کیفیت عالی تولید شده اند که برای حفاظت از دست و هم چنین رعایت مسائل بهداشتی تولید می گردند . از کاربردهای اصلی اینگونه از دستکش های لاتکس در صنعت پزشکی و به طور گسترده تری در برنامه های پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

دستکش لاتکس کم پودر دارای کاربرد ها و مشخصات فراوانی است که چند مورد را شرح می دهیم : از دستکش لاتکس کم پودر در مرکز های معایناتی ، آزمایشگاه ها  ، محیط آشپزی استفاده می کنند .  

جنس دستکش لاتکس به گونه ای است که بسیار انعطاف پذیر و راحت می باشد.

دستکش نیتریل :

  دستکش‌های نیتریل از جنس اکریلونیتریل ساخته شدند و مانند دستکش‌های لاتکس دارای خاصیت کشسانی بسیار خوبی هستند. علاوه بر آن دستکش‌های نیتریل از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند و برابر مواد شیمیایی، سایش و سوراخ شدن  مقاوم هستند و از سویی با  انعطاف بالای خود ، راحتی و کاهش خستگی دست را تضمین می‌کنند

دستکش وینیل  : 

دستکش‌های وینیل از جنس ماده مصنوعی به نام پلی وینیل کلرید   ساخته می‌شوند. دارای مقاومت بیشتری هستند . دستکش‌های وینیل نسبت به دو مورد دیگر از قیمت کمتری برخوردارند و  بسیار مقرون به صرفه هستند . نداشتن حالت کشسانی مناسب در دستکش‌های وینیل از علل ناراضی بودن کاربران است و ترجیح می‌دهند از دستکش‌های نیتریل به جای آن بهره ببرند.

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir