ترشحات آبکی واژن نشانه چیست؟

دلیلی ندارد که به خاطر خجالت یا هر احساس منفی دیگری، از بیان مشکلات مربوط به واژن با پزشک تان خودداری کنید و دلیلی ندارد که نام این عضو را از فرزند دخترتان پنهان کنید. باور کنید واژن، تنها یک عضو از بدنتان است. عضوی که مثل قلب، پوست یا ناخن‌هایتان ممکن است آسیب ببیند و نیازمند درمان باشد. پس در صورت نیاز حتما موضوع را بدون پرده‌پوشی با پزشکتان در میان بگذارید و از کودکی در جواب به کودکی که از شما می‌پرسد نام این ناحیه چیست، واژه «واژن» را به زبان بیاورید.

واژن ورودی سیستم تولید مثل شما است. بدن شما PH را ایجاد می کند تا محیط اسیدی ایجاد کند که مانع عبور باکتری ها از طریق دهانه رحم شود. این فرایند تضمین می کند که سیستم تولید مثل شما از عفونت محافظت می شود. این ترشحات طبیعی است و ترشحات راهی مناسب برای تمیز کردن واژن از باکتری است.

ترشحات آبکی در اکثر موارد طبیعی است. ترشحات نشان می دهد بدن کار خود را انجام می دهد. زمانی که ترشحات آبکی هستند، سطوح PH واژن متعادل است و باکتری های مخمر و باکتری خوب در تعادل هستند. اما ترشحات شما در طی دوره شما تغییر خواهند کرد. زنان می توانند ترشحات کرمی، ترشحات کم و ترشحات شبیه تخم مرغ داشته باشند . خبر خوب این است که همه این  ترشحات طبیعی هستند و معمولا دلیلی برای نگرانی نیست.

از طرفی اگرمدام از خروج ترشح سفید از واژن که بوی گندی می‌دهد، رنج می‌برید و پاسخ‌تان مثبت است، ممکن است مشکل‌تان لکووره باشد. خروج ترشح سفید یا شل از واژن می‌تواند ناشی از عدم تعادل هورمونی، عادات بد غذا خوردن، سموم بدن، زخم‌های ناشی از خارش فرج، شرایط غیر بهداشتی زندگی، کم‌خونی، دیابت و عفونت‌هایی باشد که ممکن است در اثر پدهای بهداشتی، کاغذ توالت رنگی، حمام حباب، و غیره به وجود آمده باشند. همچنین ممکن است در دوران بارداری افزایش میزان ترشحات واژن را احساس کنید. اگر دوست دارید بدانید که چگونه می‌توانید هر چه سریع‌تر از شر ترشح سفید رنگ واژن خلاص شوید، باید این مقاله را بخوانید. درمان‌های خانگی قید شده در این مقاله خروج روزانه ترشحات واژن را متوقف می‌کنند و بوی بد واژن را از بین می‌برند.

انواع ترشحات آبکی واژن:

ترشحات آبکی استاندارد هستند. از آنجایی که هر زن حجم های مختلفی از ترشحات را تولید می کند، نوع معمولی وجود ندارد. اگر ترشحات به سادگی آبکی باشد، می توانید به خوبی در شب بخوابید و هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. اما اگر نشانه های دیگری رخ می دهد یا رنگ ترشحات متفاوت است، باید نگران باشید.

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir