دستگاه بخار سرد چگونه کار می کند ؟

دستگاه بخور سرد یکی کاربردی ترین اقدامات برای  ایجاد رطوبت هوا است. هنگامی که عضوی از خانواده شما دچار سرفه های مکرر و گرفتگی در مجرای تنفسی است بهترین گزینه دستگاه بخور سرد بنظرمیرسد. معمولا دمای بخور سرد پایین تر از دمای محیط است به این علت به آن سرد گفته می شود.مکانیسم در بخور سرد بدین صورت انجام می پذیرد که آب بخار نمی شود، بلکه طی فرآیندی به توده ای مه و غبارمانند در می آید که سبب افزایش رطوبت هوا می گردد. و با چرخش آن در محیط سبب افزایش رطوبت می گردد. بخور سرد برخلاف بخورهای گرم برای نوزادن و کودکان بهترین نوع رطوبت ساز محسوب میشوند اما توجه داشت که نباید آن را در اطاق کودک و درکنار وی قرار داد علت آن است که رطوبت بالای ۵۰درصدباعث رشد کپک ها وایجاد باکتری های مضردر اتاق میگردد و سرفه و سرماخوردگی را تشدید مینماید.

    شاید سوال برای خیلی از افراد پیش بیاد که چگونه یک دستگاه بخار آب سرد کار میکنه .

  رسیدن به نقطه جوش آب زمان می برد , ولی چرا به محض به برق متصل کردن و روشن نمودن دستگاه بخور سرد،  بخار سرد خارج می شه  , دلیل این اتفاق چیست ؟

۱- تکنولوژی موجود التراسونیک در دستگاه بخور سرد به صورت فوری تولید رطوبت می کنه و دیگه نیازی  نیست که به انتظار  جوش آمدن آب بمانیم .   

۲-تکنولوژی اولتراسونیک که معمولا توی دستگاه های بخور سرد به کار میره، تشکیل شده  از یک دیسک سرامیکی پیزوالکتریک  که در حضور جریان الکتریکی در فرکانس اولتراسونیک  ایجاد نوسان می نمایید و منجر به نوسان آب می شود.

این امواج مویرگی به دلیل کشش سطحی و گرانش نوسانات رو بالا و پایین می کنه، با انفجار حفره یه موج مویرگی عرضی در سطح شکل می گیره و در نتیجه بالای موج قطرات بسیار ریزی از آب ایجاد می شه که از انرژی کافی برای شکستن کشش سطحی و خارج شدن از سطح آب برخوردارهستن و می توانند به راحتی وارد هوا بشوند . 

موارد استفاده بخور سرد  :

  1. کاهش میزان سرایت عفونت ها
  2. مناسب برای سلامت پوست
  3. کاهش علائم آلرژی
  4. سرعت بخشیدن به درمان سرماخوردگی
  5. رفع وکاهش خشکی پوست 

برای مراقبت از دستگاه لازم است باکمک و استفاده از محلول شوینده با نسبت های ۱به۱۰ , عملیات شستشو و ضدعفونی کنندگی را انجام داد دقت شود در هر بار تمیز کردن، تک تک قطعات را خشک نمایید.

 

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir