فروش دستکش پزشکی ایرانی . پایین ترین قیمت ممکن

با توجه به اینکه کارکنان مراقبت های بهداشتی به طور مرتب با خون و مایعات بدن مواجه میشوند و همه آنها به عنوان عامل انتقال بیماری های عفونی شناخته میشوند ، کارفرمایان وظیفه دارند که دستکش های یکبار مصرف را به عنوان وسیله ای برای ایجاد محیط کار ایمن ارائه دهند . برای انتخاب بهترین دستکش مهم ترین موضوع مدنظر قرار دادن این نکته است که شما چه سطحی از محافظت را نیاز دارید. با انتخاب های فراوانی که داریم، تصمیم گیری می تواند کمی سخت باشد، پس لازم است قدری در این مورد بیشتر تحقیق کنیم.کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستکش ها به ما این توانایی را می دهد تا روند انتخاب دستکش ها بسیار ساده تر بنظر آید.در همین راستا این بخش از مجله ی سلامت به راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف پرداخته است.هم چنین انواع آن که شامل نایلونی، لاتکس، وینیل، نیتریل، جراحی می شود، به علاوه ی کاربرد و نحوه ی پوشیدن آن شرح داده می شود.

راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف : 

 در زمان انتخاب و خرید دستکش‌های یکبار مصرف باید توجه داشت که برای چه نیازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و براساس نیاز خود دست به انتخاب زد. این دستکش‌ها هم از مواد طبیعی و هم مصنوعی تولید می‌شوند و صرف نظر از ماده‌ای که هر دستکش یکبار مصرف از آن ساخته شده است، باید با استاندارد های لازم مطابقت داشته باشد.
انواع دستکش‌های یک بار مصرف با توجه به موارد مصرف و کارکرد بدین شرح اند:

۱- وینیل

۲- لاتکس

 ۳- نایلونی

۴-  نیتریل

۵-  جراحی

دستکش وینیل :

دستکش وینیل ساخته شده از پلی وینیل کلرید یا همان پی وی سی بوده و جهت مصرف در کلینک‌ها، مطب‌ها، آرایشگاه‌ها، محیط‌ های آزمایشگاهی و آشپزی می‌باشد. دستکش وینیل برخلاف دستکش لاتکس حساسیت‌زا نبوده و جایگزین مناسبی برای کسانی که به دستکش‌ لاتکس آلرژی دارند می‌باشد. دستکش وینیل نوعا ضخیم‌ تر از سایر دستکش‌ها بوده و در نتیجه مقاومت خوبی در برابر اسیدها، قلیاها و الکل‌ها داراست. برای فعالیت‎هایی که نیاز به دقت بالا و حس لامسه قوی ندارند دستکش وینیل می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد زیرا این دستکش‌ها برخلاف دستکش‌های لاتکس و دستکش‌های نیتریل بوده و کاملا به دست نمی‌چسبد. در حقیقت هدف از راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف ، روشن کردن همین مسائل می باشد.

 نایلونی :

راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف ، به دومین دستکشی که پرداخته می شود، دستکش نایلونی می باشد.این دستکش دارای شفافیت بالایی بوده و مقاومت بسیار خوب آن، این دستکش را در مقابل انواع آلودگی‌ها محافطت می‌کند. کاربرد آن در مراکز پزشکی و درمانی دارای مصارف متعددی در آزمایشگاه‌ها، مراکز آرایشی و بهداشتی، آشپزخانه‌های صنعتی، خانگی و هتل‌ها و مراکز پرورش گیاه می‌باشد. دستکش نایلونی همچنین ایده‌آل برای جراحی‌های آی وی اف (انتقال اسپرم و تخمک توسط سونوگرافی واژینال) بوده و ضخامت کم دستکش باعث افزایش دقت در معاینات می‌شود. این دستکش فاقد پودر و غیر سمی بوده و استفاده آسان آن از ویژگی‌های این محصول می‌باشد.

دستکش لاتکس :

دستکش لاتکس از لاستيك طبيعي یا لاتكس است که بدون پودر و سفيد رنگ مي باشد . لايه داخلي دستکش لاتکس بدون پودر می باشد و داراي پوشش پليمري و سيليكوني است . به هنگام خشک بودن یا مرطوب بودن دستکش لاتکس بدون پودر سطح خارجي آن دارای مقاومت مناسب جهت حفظ امنیت و ایمنی مصرف کننده و مطمئن گرفتن ابزار خاهد بود . خفیف‌ترین حساسیتی که ممکن است دستکش‌های لاتکس برای دستان شما ایجاد کند، به صورت خشکی، خارش، سوزش، پوسته ریزی و قرمزی پوست ظاهر شده و در اثر استفاده‌ی مداوم از لاتکس پدیدار می‌شود. ممکن است پس از چند هفته استفاده، این حساسیت‌ها به صورت شدیدتری بروز پیدا کنند که در این صورت باید به پزشک مراجعه شود. ما درراهنمای خرید دستکش یکبار مصرف موظفیم علاوه بر معرفی مزایای یک دستکش، معایب آن را هم ذکر کنیم.به عنوان مثال علی رغم مزایای خوبی که این دستکش داراست، دستکش لاتکس، به دلیل افزایش میزان آلرژی ،استفاده از آن برای بسیاری از متخصصان بهداشت سخت گشته است و بسیاری از پزشکان از دیگرگزینه های غیر لاتکس مانند دستکشهای وینیل و نیتریلی را انتخاب می کنند. مناسب جهت استفاده در معاینات زنان اورژانس- جراحیهای کوچک و سند گذاری می باشد، برای مصارف خانگی و آرایشی ،بهداشتی نیز کاربرد دارد.

دستکش نیتریل :

نیتریل از پلیمر سه گانه مصنوعی است که از طریق لاستیک یکبار ولکانیزه شده (فرآیند پخت لاستیک) بدست می آید. نیتریل بسیار منعطف و مقاوم در برابر پارگی است.یکی از فاکتور ها در راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف ، پرداختن به مقایسه ی دستکش ها می باشد. افرادی که به لاتکس و یا پودر حساسیت دارند می توانند از دستکش نیتریل استفاده کنند که از لاستیک مصنوعی ساخته شده و پودر ندارد.
نیتریل در برابر سوراخ شدگی ۳ برابر قوی تر از لاتکس است هر چند که کمی کشسانی کمتری نسبت به دستکش های لاتکس دارد ولی به هر حال وقتی با سوزن های تیز سر و کار دارد قطعا دلتان نمیخواهد که دستکشتان مقاومتی در برابر آن نداشته باشد.
درست است که کمی حساسیت لمس لاتکس بیشتر از نیتریل است ولی به اندازه قابل توجهی نیست و با پیشرفت علم تولید نیتریل این مشکل کوچک هم برطرف خواهد شد

دستکش جراحی :

آخرین نوع دستکشی که در راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف ، معرفی می گردد، دستکش جراحی می باشد. دستکش جراحی نقش بسیار بسزایی را در روند عمل های جراحی دارند.
دستکش جراحی استریل از پلیمرهای مختلفی مانند ، لاستیک نیتریل ، نیپرین و یا لاتکس طبیعی نیز، ساخته می‌شوند. ویژگی خاص این محصول نصبت به محصولات دیگر استریل بودن آن است که بااستفاده از گاز اتیلن اکساید EO و اشعه گاما محصول استریل شده تا در موارد خاص قبلیت استفاده داشته باشد .
این دستکش‌ها در انواع پودری، کم پودر و بدون پودر تولید می‌شوند و استفاده از پودر در این دستکش ها به دلیل راحتی در پوشیدن صورت می‌پذیرد. امروزه برای جلوگیری از آسیب به بیمار و یا مواردی که ممکن است تماس مستقیم با پودر داشته باشند از پودر نشاسته ذرت برای تهیه این دستکش‌ها استفاده می‌شود.

اصول کلی پوشیدن دستکش های یکبار مصرف :

در راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف، علاوه بر معرفی انواع دستکش، بایستی نحوه پوشش نیز بیان گردد.اصول پوشیدن دستکش های یک بار مصرف به شرح زیر است.

۱- دستکش ها باید بلافاصله قبل از انجام یک کار پوشیده و بلافاصله بعد از انجام آن برداشته شوند.

۲- قبل از پوشیدن دستکش دست های خود را بشویید و دیگر به هیچ وسیله ای دست نزنید.( . اگر آنها قبل از جمع آوری تجهیزات پوشیده شوند ، آلوده خواهند شد . به همین خاطر تجهیزات باید اول جمع آوری و برای استفاده در بستر بیمار قرار گیرند)

۳- هرگز با داشتن دستکش دست خود را نشویید. ابتدا دستانتان را بشویید ، خشک کنید و سپس از دستکش استفاده کنید.

۴- دستکش های یکبار مصرف باید پس از اتمام کار برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در ابزار خاص این کار دور انداخته شوند .

۵- دستکش های یکبار مصرف باید برای هر بیمار تعویض شوند چرا که می توانند عامل ابتلا به یک عفونت باشند.

۶- دستکش را از نظر عدم وجود هر گونه زدگی یا سوراخ بررسی نمایید.

توصیه هایی در استفاده از دستکش های یکبار مصرف :

۱- دستکش های یکبار مصرف باید در بسته بندی اصلی خودشان نگهداری شوند

۲- تنها زمانی که به آن نیاز دارید از بسته بندی خارج شوند

۳- دستکش یکبار مصرف نباید در بسته های در باز و در جیب لباس های فرم قرار بگیرند .

۴- جعبه های دستکش نباید در آستانه پنجره و بالای سطل زباله قرار بگیرند .

در موارد ذیل حتما به خاطر داشته باشید دستکش یکبار مصرف پزشکی را تعویض کنید:

۱- هنگام استفاده بین چند بیمار

۲- هنگامی که دستکش آلوده می شود

۳- هنگامی که دستکش کثیف می شود

۴- هنگامی که دستکش پاره شود

۵- هنگامی که دستکش برای چهار ساعت متوالی استفاده شده است

همانطور که در راهنمای خرید دستکش یکبار مصرف در بالا گفته شد، عدم تعویض دستکش می توانند عامل ابتلا به یک عفونت باشند، بنابراین بایستی دستکش ها صرف نظر از هر نوعی که باشند. پس از عطسه، سرفه، یا لمس کردن مو یا صورت خود بلافاصله تعویض گردند.

لطفا جهت تهیه و خرید انواع دستکش پزشکی با شماره ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲  تماس حاصل فرمایید .

 

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir