مشخصات تخت عمل ارتوپدی

از ویژگی های متفاوت تخت های بیمارستانی نسبت به تخت های معمولی چه میزان اطلاع دارید تخت جراحی ،تخت ارتوپدی،تخت زایمان ،تخت کودک و دیگر مدل های تخت در بیمارستان ها یافت می شود انواع تخت بیمارستانی تخت بستری سه شکن و یک شکن ، تخت معاینه بیمار، تخت بستری بیمار، تخت بستری اطفال، تخت سی پی آر، تخت زایمان، تخت جراحی، تخت ارتوپدی، تخت  CCUو  ICU، تخت الکتریکی و غیره . می خواهیم ویژگی تخت عمل ارتوچدی را در ادامه مطلب بررسی می کنیم.

  تخت بستری تختی است که برای استراحت بیمار در طول ۲۴ ساعت بستری مورد استفاده قرار می گیرد . از آن جایی  که بیمارستان خانه دوم بیمار در طول درمان به حساب می آید نباید شرایط به گونه ای باشد که دچار مشکلاتی از قبیل عدم راحتی بیمار هنگام خواب، عدم سهولت در جا به جایی و غیره شود . از تخت های بیمارستانی نسبت به امکانات در بخش های مختلف استفاده می شود . تخت ها نسبت به شرایط مورد نیاز بیمار باید دارای امکانات متفاوت بوده و قابل اتصال دستگاه هایی مورد نیاز برای بیمار باشد.

یکی دیگر از انواع تخت های کاربردی در محیط های بیمارستانی، تخت عمل ارتوپدی  می باشد . این نوع تخت برای جراحی های که مربوط به عمل ارتوپدی است استفاده می گردد . این گونه  تخت های جراحی، دارای یک سری مزایا هستند که در هنگام عمل جراحی برای بیمار امکانات رفاهی لازم را فراهم می نماید . تخت عمل ارتوپدی  مانند سایر تخت های اتاق عمل دارای یک تشک اسفنجی است که دارای قابلیت جدا شدن و هم چنین شستشو را از روی تخت دارد . رویه این تخت های جراحی در مقابل آسیب اجسام تیز و برنده و نوک تیز بسیار محافظت می کنند . تمام تخت های بیمارستانی در قسمت پایین تخت دارای یک پدال نیز هستند که این پدال موجب می گردد که تخت عمل ارتوپدی که روی زمین مرطوب نیز به طور ثابت قرار گیرد و در زمان جابه جایی نیز به صورت خیلی راحت حرکت کند و جابه جا شود و بتوان تخت را به مکان مناسب جابه جا کرد . قسمت های متفاوت تخت را باید به صورت مرتب مورد بررسی قرار داد و برای تعمیر و تعویض نیز باید اقدام نمود . یک سری نکات در مورد تخت های عمل جراحی باید دقت داشت این موارد می باشد که به علت اینکه بیماران مجبور هستند برای طول مدت زمان درمان باید به صورت طولانی مدت بر روی تخت دراز بکشند پس به همین علت از زخم هایی که بر روی قسمت پشت بیمار رنج می برند و به همین علت پرسنل بیمارستان بر این تلاش هستند که از این همه صدمه و آسیب به بیمار جلوگیری کنند پس برای تخت تخت عمل ارتوپدی  یک سری پوزیشن هایی تعریف شده است تا در مواقع لزوم بتوان از این پوزیشن ها برای رفاه حال بیشتر بیمار استفاده نمود . بیمار باید در اتاق عمل همیشه به گونه ای از وضعیت قرار بگیرد تا تیم جراحی بتواند به آسانی کارهای لازم را برای بیمار انجام دهد . این پوزیشن های مناسب برای عمل جراحی باید قبل از عمل برای بیمار انجام گیرد تا بیمار به راحتی بتواند تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

ویژگیهای یک تخت عمل ارتوپدی ایده آل :

  • قابلیت تصویربرداری C-ARM در تمام طول تخت
  • کاملاً رادیولوسنت
  • سیستم الکتروهیدرولیک بسیار نیرومند
  • استنلس استیل
  • دارای ۶ قسمت
  • حرکات اتوماتیک تنظیم ارتفاع، ترندلنبرگ، ریورس، لترال، پشتی، کلیه و قفسه سینه
  • دارای باتری قابل شارژ برای یکهفته
  • سیستم ترمز اتوماتیک
  • ایده آل برای اعمال ارتوپدی – نوروسرجری – اورولوژی – اندوارولوژی و کلیه اعمال جراحی همراه با تصویربرداری C-ARM
Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir