ویژگی­‌های یک تخت‌بیمارستانی  استاندارد+ فروش تخت ارزان و باکیفیت

خواب نیاز اساسی و مشترک همۀ انسان­هاست. همۀ ما تقریباً یک‌ سوم زندگی خود را در رختخواب می­‌گذرانیم و یک خواب راحت انرژی موردنیاز برای فعالیت‌­های روز بعد ما را تأمین می‌­کند. برای داشتن خوابی باکیفیت نیازمند داشتن یک تخت‌خواب استاندارد و مناسب هستیم تا روز جدید خود را پرانرژی و با آمادگی شروع کنیم.
از این رو دقت در انتخاب تخت‌خواب استاندارد و مناسب در هنگام خرید از اهمیت ویژه­ای برخوردار است؛ بنابراین با آگاهی کامل از نیاز خود و ویژگی­‌های متناسب با آن برای خرید اقدام کنید.
هرچند تنوع زیاد معمولاً سبب دشواری در انتخاب می‌­شود اما همین موضوع می‌­تواند به شما در آگاهی بیشتر از نوع تخت‌خواب مناسب‌تان مطابق با کاربرد، اندازه، ارتفاع، جنس، رنگ و … کمک کند. اما در تخت بیمارستانی قضیه فرق می کند و شرایط دیگری حکم فرما است .

ویژگی­‌های یک تخت‌بیمارستانی  استاندارد:

۱- ارتفاع مناسب

۲- سهولت در جابه­‌جایی

۳- پایۀ مستحکم

ارتفاع مناسب :

یکی از ویژگی­‌های مهم یک تخت‌ خوب گردش هواست. این ویژگی به‌ منظور جلوگیری از رشد میکروب­‌ها در گرما و رطوبت از اهمیت بالایی برخوردار است.
این نکته علاوه بر کمک به حفظ بهداشت سبب می‌­شود استراحت راحت­‌تر و بهتری در طول زمان استفاده داشته باشید. به همین دلیل تخت شما باید از ارتفاع مناسبی برخوردار باشد تا جریان هوا به‌راحتی از قسمت زیرین تشک نیز در گردش باشد.

یکی از ویژگی­های مهم یک تخت‌ بیمارستانی  خوب گردش هواست که لازمۀ آن ارتفاع مناسب تخت است.

سهولت در جابه­‌جایی :

از دیگر ویژگی­‌های یک تخت‌  استاندارد سهولت در حمل و نقل آن است. هرچند تقریبا تمام تخت‌ بیمارستانی  دارای چرخ برای جابجایی میباشد .
مسئلۀ دیگری که در مورد سهولت جا به جایی بسیار مهم است سبک بودن تخت است. برخی تخت‌خواب­‌ها بسیار سنگین بوده و هنگام حمل و نقل و جا به جایی مشکل­‌آفرین می­شوند؛ پس اگر نیاز به جا به جا کردن مداوم تخت دارید هنگام خرید به وزن آن توجه کنید.

پایۀ مستحکم :

یکی از نکات مهم دیگر در انتخاب تخت‌  مناسب استحکام پایۀ تخت بیمارستانی  است. پایه باید بتواند وزن مداوم تشک را بدون خم شدن، تضعیف، ترک خوردن و یا شکستگی تحمل کند. از طرفی هنگامی که فردی روی آن قرار می­گیرد این پایه علاوه بر وزن تشک باید تحمل وزن شخص را نیز داشته باشد.
 لازم به ذکر است که تخت دارای کفی جک دار از نوع بدون جک آن گران‌­تر است و نکتۀ مهمی که در این بخش مطرح است حصول اطمینان از کیفیت و استحکام این  کفی ­ها است.

ابعاد استاندارد یک تخت‌ بیمارستانی  چقدر است؟

همان‌طور یک پیش‌تر گفته شد تخت‌ های بیمارستانی  با توجه به نوع کاربری که دارند در ارتفاع متفاوت هستند. این نکته در مورد ابعاد نیز صادق است و با توجه به کاربرد آن­ها متفاوت است.
 اگر فردی درشت یا چاق هستید یا قد بلندی دارید و یا حتی هنگام خواب تحرک زیادی داشته و نیاز به فضای بیشتری داشته باشد تختهای با قابلیت افزایش طول یا عرض وجود دارد که نظر شما را برآورده میسازد . و فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌­دهند .
اما قبل از خرید این­‌گونه تخت‌­ها علاوه بر در نظر گرفتن ابعاد اتاق باید تهیۀ تشک و روتختی مناسب را هم در خاطر داشت چراکه اغلب این ملزومات طبق اندازۀ استاندارد در بازار وجود دارند و پیدا کردن آن­ها با این ابعاد کمی دشوار خواهد بود.

جنس تخت بیمارستانی  :

مسئلۀ مهم دیگری که هنگام خرید یک تخت‌ بیمارستانی مطرح است جنس آن است. امروزه تخت‌ ها به‌صورت چوبی، فلزی در بازار عرضه می‌­شوند. 

قیمت تخت بیمارستانی  :

قیمت تخت‌ بیمارستانی  با توجه به جنس، طرح و یراق‌­آلات به کار رفته در آن‌ها متفاوت است. معمولاً تخت‌­های فلزی نسبت به دیگر انواع ارزان‌­تر هستند و نوع چوبی آن به­‌ویژه در صورت منبت‌­کاری شدن قیمت نسبتاً بالاتری خواهد داشت.

 رنگ تختخواب :

رنگ تخت‌ و سر تخت و بد ساید پروانه ای   یکی از مهم­ترین ویژگی‌های موردنظر هر شخص هنگام خرید است. هرچند این موضوع مسئله­‌ای کاملاً سلیقه‌­ای است و از شخصی به شخص دیگر متفاوت است.

تعریف تخت بیمارستانی :

۱- تخت فعال : تعداد تخت های قابل استفاده که مجهز به نیروی متخصص و امکانات رفاهی و آماده جهت مراقبت  ۲۴ساعته بیمار می باشد به عبارتی تعداد تختهای اشغال شده یا اشغال نشده بیمارستانی که قابل استفاده برای بیماران بستری در هر روز است که این تخت ها شامل تخت های ويژه و تخت هاي بستري مي باشد .
۲- تخت های ستاره دار : تخت هایی که بیمار بر روی آنها اقامتی کم یا کوتاهی دارد و بطور عمده کمتر از ۶ ساعت باید توقف داشته باشد این تخت ها را بعنوان تخت های فاقد هتلینگ یا تخت های ستاره دار می نامیم که شامل تخت های دياليز،تالاسمي،اطاق عمل، تخت زايمان، انکولوژي، هموفيلي،شيمي درماني و تخت هاي تحت نظر اورژانس است.

۳- تخت های هزینه بر : شامل کلیه تخت های فعال و ستاره دار و تخت های درمانگاه تخصصی، تخت های ایزوله ، تخت کـات نوزاد ( جهت نگهداری نوزاد سالم تا زمان ترخیص مادر از بیمارستان) و تخت انکوباتور و تخت اکسترا ( تختی که هنگام افزایش بیماران موقتاً برای استفاده بیمار فراهم می شود ) می باشد .

تفاوت تخت های بیمارستانی :

تخت های بیمارستانی انواع مختلفی دارد که تفاوت هر کدام از این تخت ها بر اساس انواع بیماران و نیاز آنها می باشد. در دنیا تولیدکنندگان و عرضه کنندگان بسیار زیادی هستند که تخت بیمارستانی را عرضه و تولید می نمایند . وانواع تخت بیمارستانی ICU, تخت بیمارستانی  CCU, تخت فاولر, تخت نیمه فا ولر و تخت بیمارستانی برقی, تخت بیمارستانی نیمه برقی را شامل میشوند که نه تنها در بیمارستانها کاربرد دارد بلکه در خانه های درمان، خانه های پرستاران، کمک بیماران، کلینیک ها و حتی در خانه هایی که به دنبال ارائه خدمات سلامتی و درمانی برای بیماران خود هستند می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در این مجموعه تخت بیمارستانی بسیار متفاوت در حال ارائه می باشد که شامل تخت بیمارستانی الکتریکی (تخت بیمارستان برقی), تخت بیمارستانی نیمه الکتریکی (تخت بیمارستان نیمه برقی), تخت بیمارستانی کامل الکترونیک, تخت بیمارستانی دستی  می باشد.

به صورت کلی می توان تخت بیمارستانی را به سه دسته تقسیم بندی کرد:

۱- تخت بیمارستانی دستی

۲-  تخت بیمارستانی نیمه برقی (نیمه الکترونیکی)

۴-  تخت بیمارستانی تمام الکترونیکی 

تخت بیمارستانی دستی و یا تخت بیمارستانی الکترونیکی (تخت بیمارستانی برقی) :

تخت بیمارستانی الکترونیکی یا تخت بیمارستانی برقی بسیار پر کاربرد می باشد و در مقایسه با تخت بیمارستانی دستی کارایی بیشتری دارد ولی قیمت تخت بیمارستانی برقی از تخت بیمارستانی دستی بالاتر می باشد.

تخت بیمارستانی برقی به صورت تمام برقی و یا نیمه برقی می باشد. که در تخت بیمارستانی تمام برقی، تمام قسمت های تخت با برق به همراه یک کنترل کار می نماید ولی در تخت نیمه برقی بخش هایی از تخت با برق حرکت می نماید و بقیه قسمت های آن دستی می باشد. البته تخت بیمارستانی نیمه برقی در مقایسه با تخت بیمارستانی تمام برقی قیمت پایین تری دارد. در مقابل تخت بیمارستانی دستی بسیار مناسب برای نگه داری بیمار در خانه می باشد و قیمت بسیار مناسب و پایینی در مقایسه با سایر تخت ها دارد. برای استفاده از این تخت فقط باید مد نظر داشته باشید که بیمار توانایی استفاده و تنظیم این تخت را دارد یا خیر.

تخت بیمارستانی قابل جابجایی و یا تخت بیمارستانی ICU :

تخت بیمارستانی ICU تخت بیمارستانی بسیار مناسب برای بیمارانی است که می توانند فعالیت های مستقلی کمی را داشته باشند در واقع این تخت بیمارستانی مناسب برای بیمارانی می باشد که نیاز به خدمات پرستاری کمتری هستند.

تخت بیمارستانی تاشو :

این مدل تخت بیمارستانی مناسب بیمارانی می باشد که دچار شکستگی شدند که و نیاز به ریکاوری دارند و در بلند مدت نیاز به مراقبت دارند. در حقیقت تختهای تاشو مناسب برای بیمارانی هست که نیاز به خوابیدن در پوزیشن خاصی و یا احتیاج به حرکت دادن قسمت های مختلف بدن دارند.

موارد ذکر شده در بالا که دسته بندی کلی تخت های بیمارستانی را بیان کرده است، نشان می دهد که انواع تخت بیمارستانی متناسب با نیاز بیمار و اهداف درمانی آنها می تواند متفاوت باشد و بیماران می بایست از تخت بیمارستان متناسب با نیاز درمانیشان استفاده نمایند. 

 شرکت پیشگامان طب اقاقیا  تخت بیمار با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب ارائه مینماید .

  برای خرید تخت بیمارستانی با کیفیت و قیمت مناسب  باشماره های زیر تماس حاصل فرمایید .

تلفکس : ۰۲۱- ۵۵۴۳۵۰۶۳

۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

Image: 

آدرس :تهران جنوب به شمال اتوبان نواب قبل از پل کمیل ساختمان کالای پزشکی ایران (اقاقیا)واحد ۱۲۲

شرکت پیشگامان طب اقاقیا

 

تلفن همراه:  , ۰۹۱۲۵۴۶۷۱۴۲

ایمیل: ptaghaghia@gmail.com

وب سایت: www.ptaghaghia.ir